Op zaterdag 23 februari organiseerde Vlajo met de steun van de Provincie Antwerpen een verkoopdag in Wijnegem Shopping. Voor 1.000 jonge ondernemers was dit het hoogtepunt van een schooljaar dat in het teken staat van “ondernemen” en “ondernemerschap”. De nadruk ligt op DOEN: eerst denken, en dan effectief durven doen! 100 Vlajo mini-ondernemingen en Vlajo small business projects (uit de provincies Antwerpen, Limburg,Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen) stelden zich voor aan het grote publiek.
Op de Vlajo verkoopdag in de overweldigende omgeving van Wijnegem Shopping brachten de Vlajo Mini-ondernemingen en Small Business Projects hun producten aan de man: jonge zaakvoerders en hun medewerkers konden dan het grote publiek uittesten. Zo leerden ze om onbekende personen te durven aanspreken, meer samen te werken en er voluit voor te gaan. Ze hebben hun verkoopskills uitgetest en konden er netwerken met elkaar. Dankzij deze projecten verwerven de studenten ondernemende competenties voor een vlotte overgang naar de arbeidsmarkt.
Ludwig Caluwé: "Jonge ondernemers krijgen hier de kans om buiten de beschermde omgeving van de school te treden en te ervaren wat het is om in een concurrentieel sterke omgeving te verkopen."
De jury beloonde de Vlajo Mini-ondernemingen/SBP’s die uitblinken met standpresentatie, hun product of verkooptechnieken. Ook de leerlingen konden hun stem uitbrengen.
- Beste Mini-onderneming algemeen: Pleduco – Sint-Ludgardisschool Merksem (Zelfontworpen kaartspel)
- Beste Small Business Project algemeen: Pentalight – Universiteit Antwerpen (Moduleerbare lampen)
- Winnaar studentenprijs Mini-onderneming: Lavendre - Sint-Ursula-instituut Lier (Badproducten)
- Winnaar studentenprijs Small Business Project: Pentalight – Universiteit Antwerpen (Moduleerbare lampen)
- Winnaar beste verkoopstand: Lavendre – Sint-Ursula-instituut Lier (Badproducten)
- Winnaar beste verkooptechnieken: BOX’d – UCLL (Gepersonaliseerde pennendozen)