Economie

28 January 2019

Pleduco en Naked Shampoo zijn ‘Beste juniorondernemingen’

Zaterdag 26 januari vond naar jaarlijkse traditie de Vlajo Verkoopdag @ Shopping Promenade Kapellen plaats. 36 juniorondernemingen gaven er het beste van zichzelf, maar enkel Vlajo ondernemingen Pleduco van Sint-Ludgardisschool Merksem en Naked Shampoo van KdG Hogeschool Antwerpen mochten zich aan het einde van de dag winnaar noemen in de categorie ‘Beste Junioronderneming’.

De prijs werd uitgereikt door Gedeputeerde van de Provincie Antwerpen, Kathleen Helsen.

Met zelfgemaakte gezelschapsspellen en natuurlijke shampoo konden de 2 bedrijfjes sympathie winnen bij menig voorbijganger en trokken ze de aandacht van de jury overtuigend naar zich toe.           

Tijdens de jaarlijkse Vlajo Verkoopdag @ Shopping Promenade Kapellen brengen Mini-ondernemingen (Secundair Onderwijs) en SBP ‘s (Small Business Projects – Hoger Onderwijs) hun producten zo enthousiast mogelijk aan de man.

Ze richten een stand in en proberen voorbijgangers te overtuigen van hun producten met goede verkoopargumenten. Naast de prijs voor ‘Beste Junioronderneming Algemeen’ werden ook de teams  met de mooiste verkoopstand en slimste verkooptechnieken beloond.

De prijsuitreiking werd bijgestaan door Gedeputeerde Provincie Antwerpen Kathleen Helsen, het schepencollege van de gemeente Kapellen en het management van Shopping Promenade.    

Het project Vlajo Mini-ondernemingen is een initiatief van Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen) in samenwerking met de provincies en wordt gesteund door de Vlaamse regering. Een Vlajo Mini-onderneming is een bedrijfje opgericht door leerlingen uit verschillende richtingen (ASO, TSO, BSO, DBSO en BUSO) in de 3de graad van het secundair onderwijs. De leerlingen kiezen zelf hun producten/diensten en beheren hun Mini-onderneming volgens de regels van het ondernemerschap. Ze brainstormen, verdelen functies, stellen een businessplan op en organiseren verkoopmomenten. De nadruk ligt op doen; eerst denken en dan effectief doen!

SBP 's zijn de Mini-ondernemingen van het hoger onderwijs. Meer nog dan in het secundair onderwijs wordt de nadruk gelegd op het realiseren van een juniorbusinessplan in een winstgevende activiteit.

Resultaten prijsuitreiking:

Beste Junioronderneming Algemeen ‘Mini-ondernemingen’:

Pleduco – Sint-Ludgardisschool Merksem

Beste Junioronderneming Algemeen ‘Small Business Projects’:

Naked Shampoo – KdG Hogeschool Antwerpen

 

Beste verkoopstand

  1. A Plastic Free School – Lucernacollege Merksem
  2. Que Tassa – Mater Salvatoris Kapellen
  3. Artunico – Atheneum Hoboken

Beste verkooptechnieken

  1. Hygge – KASO Mortsel   
  2. Figura – Mater Salvatoris Kapellen
  3. Sweet Cakes – P.I. PIVA Antwerpen

Studentenprijs

  1. Que Tassa – Mater Salvatoris Kapellen  
  2. A Plastic Free School – Lucernacollege Merksem
  3. Idono – KdG Hogeschool Antwerpen

Inschrijven op de nieuwsbrief

* verplicht in te vullen

Selecteer hieronder "Email" om, conform de AVG wetgeving, toestemming te geven om onze nieuwsbrief naar u te versturen.

Je kan te allen tijde uitschrijven via een link onderaan elke e-mail.

We gebruiken Mailchimp als email tool. Door hieronder op "inschrijven" te klikken geef je aan dat je weet dat je gegevens naar Mailchimp worden verzonden ter verwerking. Leer meer over de privacy inspanningen van Mailchimp'.